Wykonywanie usług utrzymania zieleni skwerów, zieleńców, pasów dróg, w tym:
- Urządzanie terenów zielonych.
- Pielęgnacja zieleni.
- Utrzymanie czystości terenów zieleni.
Wykonywanie usług oczyszczania dróg i terenów przyległych, w tym :
- Letnie oczyszczanie ulic i chodników.
- Zimowe oczyszczanie ulic i chodników.
- Wykonywanie usług związanych z utrzymaniem małej architektury, przystanków, śmietniczek, placów zabaw.
Administracja i zarządzanie cmentarzami komunalnymi, w tym :
- Prowadzenie ksiąg cmentarnych.
- Sprzedaż grobów.
- Utrzymywanie należytego stanu technicznego dojść, dojazdów i ogrodzenia terenów cmentarzy.
- Utrzymywanie czystości i należytego stanu sanitarnego terenów cmentarzy.
- Wykonywanie na zlecenie usług pielęgnacji i utrzymania grobów .
Administrowanie i zarządzanie targowiskami, w tym :
- Pobieranie opłat i prowadzenie ewidencji opłat targowych.
- Utrzymanie techniczne budynków i obiektów targowisk.
- Utrzymanie czystości i należytego stanu sanitarnego budynków i obiektów targowisk.
Wykonywanie remontów i serwisu technicznego, w tym :
- Budowa i remonty dróg, chodników, parkingów .
- Remonty budynków oraz lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Budowa grobów.
- Konserwacja i naprawy elementów budynków lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Remonty, konserwacja i naprawy urządzeń placów zabaw i małej architektury miejskiej.
Działania inwestycyjne i rozwojowe, w tym :
- Sporządzanie planów inwestycyjnych i remontowych oraz nadzór nad ich realizacją.
- Planowanie, programowanie i wdrażanie nowych technik i technologii w zakresie działalności Wydziału.
- Zapewnienie wysokiej efektywności ekonomicznej prowadzonej działalności.
- Promowanie działalności Spółki.
Zadania Głównego Mechanika Spółki
- Obsługa transportowo-sprzętowa Wydziału.
- Konserwacja i drobne naprawy pojazdów i sprzętu Spółki.
- Nadzór nad funkcjonowaniem Stacji Obsługi.
- Rejestracja pojazdów, utrzymywanie zezwoleń, organizowanie badań diagnostycznych i przeglądów maszyn, urządzeń, sprzętu i środków transportu.
- Zapewnienie sprawności i należytego stanu technicznego jednostek środków transportu i pozostałych maszyn i sprzętu.
- Opracowywanie harmonogramów napraw remontowych i nadzór nad remontami maszyn, urządzeń, środków transportu i pozostałego sprzętu.
- Prowadzenie spraw związanych z zakupem części, olejów, smarów, ogumienia paliwa i in. do maszyn , urządzeń i środków transportu.
- Prowadzenie dokumentacji urządzeń podlegających przepisom UDT, współpraca z UDT.
- Ustalanie zakładowych norm zużycia paliwa przez pojazdy i urządzenia mechaniczne oraz rozliczanie zużycia paliwa.
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Spółki w zakresie zaopatrzenia sprzętowego i zakupu środków transportu i sprzętu.
- Prowadzenie spraw związanych z wykorzystaniem środków transportu w Spółce.
- Prowadzenie spraw technicznych związanych z likwidacją majątku trwałego Spółki.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
Do podstawowych zadań Wydziału należy realizacja zadań własnych Gminy Opole Lubelskie związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i odbiorem ścieków. Zakres działalności obejmuje :
Oczyszczanie ścieków w miejskiej oczyszczalni ścieków w Opolu Lubelskim wraz z przeróbką osadów ściekowych na poziomie określonym pozwoleniem wodno-prawnym, w szczególności :
- Prowadzenie procesu technologicznego zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni ścieków i pozwoleniem wodno-prawnym.
- Zabezpieczenie sterowania procesem oczyszczania i odprowadzania ścieków.
- Utrzymanie ruchu energetyczno-mechanicznego oczyszczalni ścieków.
- Utrzymanie należytego stanu technicznego budynków, budowli i urządzeń mechanicznych i energetycznych.
- Zabezpieczenie kontroli analitycznej efektów oczyszczania ścieków.
Eksploatacja ujęć wody, w szczególności :
- Wydobycie wody ze studni głębinowych zgodnie z pozwoleniem wodno-prawnym.
- Zabezpieczenie sterowania procesem wydobycia, uzdatniania i przesyłu wody do systemu wodociągowego.
- Utrzymanie ruchu energetyczno-mechanicznego ujęć wody.
- Utrzymanie należytego stanu technicznego budynków, budowli i urządzeń mechanicznych i energetycznych ujęć wody.
- Zabezpieczenie kontroli analitycznej wydobywanej i dystrybuowanej wody.
Eksploatacja systemów wodociągowych, w szczególności :
- Zapewnienie ciągłości dystrybucji do odbiorców wody o właściwych parametrach jakościowych.
- Utrzymanie należytego stanu technicznego infrastruktury wodociągowej.
- Bieżąca obsługa obiektów i urządzeń bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem sieci wodociągowych (przepompownie wody, komory, zasuwy, hydranty, wodomierze itp.)
- Usuwanie awarii wodociągowych na przewodach i armaturze wodociągowej.
Eksploatacja systemu kanalizacyjnego odbioru ścieków, w szczególności:
- Bieżąca obsługa obiektów i urządzeń bezpośrednio związanych z funkcjonowaniem sieci kanalizacyjnych (przepompownie ścieków, studzienki rewizyjne itp.).
- Utrzymanie należytego stanu technicznego infrastruktury kanalizacyjnej.
- Zapewnienie drożności sieci kanalizacyjnych.
- Zabezpieczenie ciągłego odbioru ścieków od dostawców za pomocą urządzeń miejskiej sieci kanalizacyjnej.
- Usuwanie awarii sieci kanalizacyjnych.
Zadania Głównego Energetyka Spółki
- Utrzymanie ruchu energetycznego i AKPiA w Spółce.
- Prowadzenie eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych w Spółce.
- Wykonywanie bieżących przeglądów, napraw i serwisu urządzeń elektrycznych, instalacji elektrycznych i AKPiA dla komórek organizacyjnych Spółki.
- Programowanie oraz koordynowanie zamierzeń w zakresie przesyłania i wykorzystania energii elektrycznej.
Eksploatacja sieci kanalizacji deszczowej w zakresie wynikającym z zawartych umów
Usługi wodno-kanalizacyjne, w szczególności :
- Wymiana wodomierzy.
- Wykonywanie przyłączy i sieci wodociągowych.
- Wykonywanie przyłączy i sieci kanalizacyjnych.
- Wywóz nieczystości płynnych.
- Świadczenie usług wodno-ściekowych specjalistycznym sprzętem.
Działania inwestycyjne i rozwojowe, w tym :
- Sporządzanie planów inwestycyjnych i remontowych oraz nadzór nad ich realizacją.
- Planowanie, programowanie i wdrażanie nowych technik i technologii w zakresie działalności Wydziału.
- Zapewnienie wysokiej efektywności ekonomicznej prowadzonej działalności.
- Wydawanie warunków technicznych podłączania odbiorców do systemu wodno-ściekowego.
- Promowanie działalności wodno-ściekowej Spółki.
Wydział Marketingu i Rozwoju realizuje działania związane z obsługą odbiorców usług oraz obsługą wewnętrzną Spółki, realizując zadania w zakresie:
- Promocji i Rozwoju,
- Ochrony Środowiska,
- Zarządzania i administrowania nieruchomościami,
- Obsługa odbiorców wody i dostawców ścieków.
Do ogólnego zakresu zadań Wydziału należy:
- Nadzór nad przestrzeganiem zasad sporządzania, obiegu i rozliczeń dokumentów w podległej bezpośrednio komórce organizacyjnej Spółki.
- Zatwierdzanie pod względem merytorycznym wydatków Spółki dotyczących podległej bezpośrednio komórce organizacyjnej.
- Nadzór nad gospodarką materiałową zgodną z obowiązującą polityką Spółki w podległej komórce.
- Nadzór nad wielkością zapasów materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych.
- Nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp.
- Opracowanie planów inwestycyjnych bieżących i wieloletnich.
- Nadzór nad promowaniem i wdrożeniem nowoczesnych technik i technologii ochrony środowiska, ekologii, oczyszczania.
- Koordynacja i kontrola całości spraw dotyczących utrzymania w należytym stanie technicznym powierzonego mienia.
- Ustalanie zadań dla podległej komórki organizacyjnej i wytycznych do ich realizacji.
- Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem powierzonych zadań własnych Gminy Opole Lubelskie
- Opracowywanie planów prac remontowych i modernizacyjnych, a po ich akceptacji przez Prezesa Zarządu Spółki ustalanie harmonogramów ich realizacji.
- Nadzór nad prawidłową realizacją remontów i modernizacji.
- Nadzór nad ubezpieczeniem mienia Spółki i ubezpieczenia OC wykonywanych usług.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Zarządu Spółki.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
- Prowadzenie sprawozdawczości wynikającej z działalności Wydziału.
Promocja i Rozwój
- Pozyskiwanie funduszy europejskich i krajowych na rozwój inwestycyjny, modernizację i promocję Spółki.
- Działania promocyjne Spółki.
- Przygotowywanie całokształtu procesów inwestycyjnych
- Zarządzanie realizowanymi inwestycjami i remontami.
- Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych dotyczących usług, dostaw, robót budowlanych.
- Przygotowywanie projektów umów związanych z działalnością Wydziału.
- Organizowanie po podjęciu odpowiedniej decyzji przez Prezesa Zarządu Spółki sprzedaży w formie przetargów środków trwałych i wyposażenia po przygotowaniu wymaganej dokumentacji przez odpowiednie komórki organizacyjne Spółki.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki,
- Zbieranie opinii odbiorców dotyczących jakości świadczonych usług.
- Informowanie odbiorców o działalności wodno-ściekowej, gospodarki komunalnej i zarządzania nieruchomościami oraz promowanie działalności Spółki na terenie Opola Lubelskiego.
Zadania ochrony Środowiska
- Wykonywanie obowiązków Spółki wynikających z obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami oraz ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Uzyskiwanie decyzji administracyjnych wymaganych prawem.
- Śledzenie zmian prawnych dotyczących ochrony środowiska oraz podejmowanie działań w celu dostosowania działalności Spółki do nowych wymagań prawnych.
- Prowadzenie ewidencji kart przekazania odpadów.
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
- Administrowanie mieszkaniowym zasobem gminy w zakresie wynikającym z zawartych z Gminą Opole Lubelskie umów, w budynkach mieszkalnych Wspólnot Mieszkaniowych.
- Zarządzanie mieszkaniowym zasobem gminy w zakresie wynikającym z zawartych z Gminą Opole Lubelskie umów, w budynkach mieszkalnych będących własnością Gminy Opole Lubelskie .
- Zarządzanie i administrowanie innymi nieruchomościami i lokalami zgodnie z zawartymi umowami.
- Zapewnienie należytego stanu technicznego, sprawnego funkcjonowania, prawidłowej eksploatacji i konserwacji przyjętych w zarządzanie i administrowanie nieruchomości, w tym :
- Wykonywanie przeglądów technicznych,
- Sporządzanie planów remontów i konserwacji i uzgadnianie ich z właścicielami nieruchomości,
- Organizowanie wykonywania remontów, konserwacji i napraw,
- Nadzór i zapewnienie sprawnego usuwania awarii zarządzanych nieruchomości.
- Zapewnienie należytego stanu sanitarnego i czystości zarządzanych i administrowanych nieruchomości w zakresie zgodnym z zawartymi umowami.
- Zapewnienie dostaw mediów do przyjętych w zarządzanie i administrowanie nieruchomości w zakresie zgodnym z zawartymi umowami.
- Zapewnienie sprawnego funkcjonowania, prawidłowej eksploatacji i konserwacji urządzeń związanych z dostawą mediów.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie opłat za najem nieruchomości i lokali mieszkalnych i za zużycie mediów.
- Prowadzenie rozliczeń z tytułu opłat za najem nieruchomości i lokali mieszkalnych.
- Prowadzenie czynności windykacyjnych i współpraca z radcą prawnym i Wydziałem finansowo-księgowym w tym zakresie.
- Bieżąca aktualizacja bazy danych dotyczącej programu rozliczania najemców.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
Obsługa odbiorców wody i dostawców ścieków
- Obsługa administracyjna odbiorców wody i dostawców ścieków.
- Nadzór nad jakością i terminowością usług wykonywanych na rzecz odbiorców.
- Zawieranie umów na dostawę wody i odprowadzenie ścieków, prowadzenie ewidencji odbiorców.
- Wykonywanie odczytów zużycia wody i dostawy ścieków w określonych przedziałach czasowych.
- Prowadzenie kartotek odczytów wodomierzy i rozliczanie ilości wody i ścieków.
- Kontrolowanie prawidłowości dokonywanych odczytów wodomierzy.
- Analizowanie wielkości poboru wody oraz naliczanie kar za nielegalny pobór wody.
- Sprawdzanie plomb wodomierzowych oraz wykrywanie prób nielegalnego podłączenia.
- Sporządzanie miesięcznych informacji w zakresie sprzedaży ilościowej i wartościowej dostawy wody i odbioru ścieków.
- Nadzór nad terminową legalizacją wodomierzy,
- Kontrolowanie terenu pod względem legalności nowych przyłączeń wodno– kanalizacyjnych, zmian odbiorców, itp.
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie opłat za dostawę wody i odbiór ścieków.
- Prowadzenie rozliczeń z tytułu opłat za dostawę wody i odbiór ścieków.
- Terminowe wystawianie faktur z dokonanych odczytów, faktur korygujących i reklamacyjnych.
- Dostarczenie do odbiorców wezwań, ponagleń płatniczych oraz faktur za dostawę wodę i ścieków.
- Prowadzenie czynności windykacyjnych i współpraca z radcą prawnym i Wydziałem finansowo-księgowym w tym zakresie.
- Rozpatrywanie reklamacji i interwencji odbiorców oraz kierowanie spornych spraw do Wydziału Marketingu i Rozwoju lub Wydziału Wodno-Ściekowego celem wyjaśnienia sprawy.
- Bieżąca aktualizacja bazy danych dotyczącej programu rozliczania wody i ścieków.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki,
Obsługa Gospodarcza Spółki
- Zapewnienie należytego stanu technicznego, sprawnego funkcjonowania, prawidłowej eksploatacji i konserwacji nieruchomości siedziby Spółki przy Al.600- Lecia 8 , w tym :
- Wykonywanie przeglądów technicznych,
- Sporządzanie planów remontów i konserwacji,
- Organizowanie wykonywania remontów, konserwacji i napraw,
- Nadzór i zapewnienie sprawnego usuwania awarii.
- Utrzymanie należytego stanu sanitarnego i czystości obiektów Spółki i zarządzanych i administrowanych nieruchomości i lokali w zakresie zgodnym z zawartymi umowami.
- Dozór mienia zarządzanych i administrowanych nieruchomości i lokali oraz mienia Spółki.
- Zapewnienie dostaw mediów do obiektów Spółki.
- Zapewnienie w obiektach Spółki sprawnego funkcjonowania, prawidłowej eksploatacji i konserwacji urządzeń związanych z dostawą mediów.
- Zapewnienie i organizacja zaopatrzenia dla komórek organizacyjnych Spółki.
- Prowadzenie magazynu Spółki.
- Prowadzenie rozliczeń materiałowych pobranych i zużytych przez komórki organizacyjne.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
Zadania bezpieczeństwa i higieny pracy w Spółce
- Nadzór nad przestrzeganiem ogólnych i szczególnych przepisów bhp.
- Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy i na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków powypadkowych, kontrola realizacji tych wniosków.
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy.
- Kontrola posiadania uprawnień do wykonywanych prac, świadectw kwalifikacyjnych i kursów specjalistycznych.
- Kontrola aktualności dokumentacji i badań dopuszczających urządzenia do pracy.
- Kontrola stosowania środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego na stanowiskach.
- Kontrola przestrzegania przepisów bhp przez pracowników i komórki organizacyjne przy wykonywaniu zadań .
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
- Prowadzenie innych spraw zleconych przez Prezesa Zarządu Spółki.
Zadania ochrony przeciwpożarowej w Spółce:
- Wdrażanie aktów prawnych dotyczących ochrony przeciwpożarowej oraz kontrola ich realizacji.
- Zaznajamianie pracowników z zasadami ochrony przeciwpożarowej, postępowaniem w razie pożaru oraz posługiwaniem się podręcznym sprzętem gaśniczym, przeprowadzanie kontroli sprawności gaśnic,
- organizowanie remontów sprzętu niesprawnego,
- udzielanie pierwszej pomocy oraz wykonywanie działań w zakresie zwalczania pożarów i ewakuacji pracowników.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych Spółki zgodnie z polityką rachunkowości oraz zakładowym planem kont.
- Archiwizowanie dokumentów i dokumentacji finansowo-księgowej Spółki.
- Opracowanie i aktualizacja zasad gospodarki majątkiem Spółki.
- Wystawianie i wysyłanie faktur do klientów Spółki.
- Współpraca z organami wymiaru sprawiedliwości oraz z instytucjami i podmiotami zewnętrznymi w zakresie dochodzenia lub restrukturyzacji wierzytelności Spółki.
- Obsługa finansowa Spółki i kont bankowych.
- Terminowa realizacja zobowiązań finansowych spółki i nadzór nad przepływami
- Nadzór nad prawidłowością przygotowania przez komórki organizacyjne i obiegiem dokumentów finansowo-księgowych w Spółce.
- Przygotowywanie dokumentów, sprawozdań, informacji i analiz ekonomiczno-finansowych.
- Prace związane z zamknięciem w systemie informatycznym ksiąg roku ubiegłego i otwarciem ksiąg roku następnego.
- Prace związane z zamknięciem w systemie informatycznym ksiąg miesiąca ubiegłego i otwarcie ksiąg miesiąca następnego.
- Obsługa biegłego rewidenta i jego asystentów w tym przygotowanie ksiąg i dokumentów do kontroli, sporządzenie żądanych zestawień, informacji i sprawozdań finansowych.
- Udział w przygotowaniu planu techniczno-ekonomicznego Spółki.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Prezesa Zarządu Spółki.